Barcelona aposta per un nou model de dinamització del comerç per la campanya de Nadal

L’Ajuntament de Barcelona té previst introduir alguns canvis en la campanya de promoció i dinamització del comerç que té lloc a la ciutat coincidint amb les festes nadalenques.

L’objectiu és modernitzar el tradicional concepte de promoció del comerç al Nadal, molt vinculat a l’encesa de llums de Nadal, i posar progressivament més èmfasi en la celebració d’activitats a la via pública que contribueixin a fomentar una nova vivència i ús de la ciutat al Nadal alhora que promociona el comerç entre els ciutadans.

La Campanya de Nadal 2015, serà una campanya de transició on hi haurà noves activitats a tota la ciutat fruit de la participació i implicació ciutadana. Aquestes noves accions al carrer s’han de sumar a la tradicional il·luminació i ornamentació nadalenca, que organitzen els diferents eixos comercials  amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona.

Activitats culturals i lúdiques gratuïtes al carrer

En concret, el nou govern municipal aposta per la celebració d’activitats culturals i lúdiques al carrer com a reclam per a promocionar i dinamitzar el comerç de proximitat durant el període nadalenc. Aquestes iniciatives tindran en especial atenció als nens i nenes. En aquest sentit, a la Plaça de Catalunya està previst organitzar activitats gratuïtes per a un públic infantil-familiar, que substituiran la pista de gel “BarGelona” que ens els darrers anys havia instal·lat la Fundació Barcelona Comerç al centre de la plaça durant les festes nadalenques. La Fundació Barcelona Comerç ha estat convidada a participar en el procés de nova elaboració de propostes lúdiques i a la Taula Tècnica de Nadal per tal de continuar contribuint, com ha fet fins a l’actualitat, a la promoció comercial de la ciutat.

El Comissionat de Comerç, Consum i Mercats ha demanat a les Associacions de Comerciants representatives del sector col·laboració a l’hora de portar a terme aquest canvi d’orientació en la promoció nadalenca. La voluntat és que aquestes entitats tinguin un rol proactiu en l’elaboració de propostes, de manera que es produeixi un benefici comercial al temps que es potencia la vida d’oci i la dimensió cultural a tot el territori de la ciutat. Per explicar aquestes propostes, el comissionat, Miquel Ortega, ja s’ha reunit, entre d’altres, amb la Confederació de Comerç de Catalunya, la Fundació Barcelona Comerç, PIMEC o la Cambra de Comerç.

Fira de Nadal a Barcelona
Enllumenat de Nadal a Barcelona