Barcelona entre les 10 ciutats europees més atractives per al comerç minorista internacional

Barcelona se situa entre les 10 ciutats europees més atractives per al comerç minorista internacional i en el top ten mundial en marca global, inversió estrangera i organització de congressos

Són algunes de les conclusions que es desprenen de l’Observatori Barcelona 2014, presentat el mes de juliol per l’Ajuntament de Barcelona i la Cambra de Comerç i que compara anualment la capital catalana amb les principals ciutats del món a partir d’un conjunt d’indicadors econòmics i socials.

Aquest document, que compara anualment la capital catalana amb les principals ciutats del món a partir d’un conjunt d’indicadors econòmics i socials, permet constatar que la capital catalana manté un bon posicionament econòmic i empresarial en els contextos internacional i europeu.

 

Barcelona, entre les deu ciutats europees més atractives per al comerç minorista internacional

Barcelona és la desena ciutat europea amb més presència del comerç minorista internacional a Europa l’any 2012, segons l’índex elaborat per Jones Lang LaSalle a partir de l’anàlisi de l’activitat al continent de 250 retailers líders al món. Londres és la ciutat amb major presència d’aquests operadors, seguida per París, Moscou, Milà i Madrid, mentre Barcelona se situa per sobre de ciutats com Istanbul, Berlín, Hamburg, Viena i Amsterdam. L’any 2011 Barcelona es va situar també entre les deu ciutats més atractives per al comerç internacional segons la mateixa font.

Quant al comerç minorista de luxe, la Ciutat Comtal escala una posició i se situa novena en l’àmbit europeu l’any 2012, per sobre de ciutats com Sant Petersburg, Kíev, Hamburg o Praga, en un rànquing també encapçalat per Londres, París i Moscou.

 

Altres rànquings

Barcelona se situa entre les 10 primeres ciutats europees i/o del món en aspectes clau per al desenvolupament de negocis a la ciutat, com ara les perspectives de futur, el nombre de projectes d’inversió estrangera rebuts i l’organització de reunions internacionals o l’atractiu per als retailers internacionals, i a la majoria d’ells millora el seu posicionament respecte a l’any precedent. La internacionalització de l’economia i la potència de la marca Barcelona -que es valora entre les deu primeres marques de ciutat del món- es confirmen com a actius clau des del punt de vista de la competitivitat

Barcelona és la sisena ciutat del món amb millor marca global, i el 2013 se situa com la 4a. ciutat del món en organització de congressos internacionals, 10a. en nombre de projectes d’inversió estrangera i 11a. en producció científica, d’acord amb fonts de reconegut prestigi.

Aixi mateix, la capital catalana ocupa el número 7 en la classificació de les ciutats europees amb millors perspectives de futur 2014/2015 i guanya quinze posicions respecte a l’any anterior segons la revista fDi del Financial Times, que la situa també com a primera ciutat del sud d’Europa.

Altres rànquings internacionals situen Barcelona entre les deu primeres ciutats europees en àmbits com les Smart Cities, el turisme internacional o les escoles de negocis.