Barcelona, entre les deu primeres ciutats del món en millor marca i reputació

La capital catalana guanya 15 posicions com a ciutat amb millors perspectives de futur, segons el darrer Observatori Barcelona 2015

Barcelona consolida el seu bon posicionament econòmic i empresarial en el context internacional i europeu en la majoria dels indicadors recollits en la tretzena edició de l’Informe Anual de l’Observatori de Barcelona, presentat aquesta setmana.

Aquest informe és una iniciativa de l’Ajuntament de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona que de forma anual compara la capital catalana amb les principals ciutats internacionals a través de 30 indicadors presentats en sis àmbits temàtics: negocis, coneixement, turisme, sostenibilitat i qualitat de vida, preus i costos, i mercat de treball i formació.

L’Observatori Barcelona 2015 constata que Barcelona se situa entre les 10 primeres ciutats del món en aspectes clau per al desenvolupament de negocis a la ciutat, com ara la seva marca, reputació, atractiu laboral, organització de reunions internacionals o nombre de projectes d’inversió estrangera rebuts.

A més, la capital catalana es posiciona en el setè lloc en la classificació de les ciutats europees amb millors perspectives de futur, amb la qual cosa guanya 15 posicions respecte a l’any anterior i se situa per davant de Berlín, Amsterdam, Edimburg o París.  

L’informe també evidencia la continuïtat de la recuperació econòmica durant el 2014 i presenta els millors resultats per a totes les variables analitzades a l’Enquesta del Clima Empresarial a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) des del 2009. La situació de la marxa dels negocis, segons els empresaris enquestats, millora notablement respecte a un any enrere, per segon any consecutiu.