El Raval i Sant Pere i Santa Caterina estrenen dos webs per a la promoció del comerç

Els webs surten amb més de 500 establiments (Raval) i més de 300 (Sant Pere Santa Caterina). Aquesta xifra anirà creixent a mesura que altres comerços ho sol·licitin. La voluntat és oferir en un clic tot el comerç d’un barri.

L’acció s’emmarca en la filosofia dels Plans de Barri, que entenen el desenvolupament econòmic i comercial d’una zona com part d’un procés integral més ampli que treballa també per la cohesió social i comunitària.

Amb projectes com aquest, l’Ajuntament para una atenció especial als barris amb pitjor salut comercial, impulsant accions inclusives amb tot el comerç i de manera coordinada amb agents del territori.

L’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa dos nous webs per a la promoció del comerç dels barris del Raval (lameva.barcelona.cat/ravalcomercial) i a Sant Pere i Santa Caterina (lameva.barcelona.cat/perecatcomercial). D’aquesta manera, els usuaris poden tenir accés a informació de botigues, petits comerços, grans establiments, bars, restaurants i diferents empreses de serveis del territori.

El principal objectiu d’aquesta iniciativa és oferir als ciutadans una eina útil i àgil per saber on comprar dins del barri tots aquells productes que necessiten, mentre un segon objectiu és fomentar el paper del comerç com a agent de projectes de cohesió social que es desenvolupen al barri. Per això, els webs destacaran comerços implicats en projectes de dinamització social, inclusió o accions educatives i ambientals com les que s’estan ja desenvolupant a la ciutat de Barcelona.

El projecte l’impulsa l'Ajuntament de Barcelona -a través del districte de Ciutat Vella, Barcelona Activa i el Comissionat de Comerç, Consum i Mercats-, en el marc del projecte de “Treball als Barris”. A més, també compta amb la col·laboració de les associacions comercials de cada barri, ja que un altre dels objectius és fomentar l’associacionisme comercial.

Les webs s’emmarquen en el projecte “Treball als Barris”, dedicat a la promoció econòmica dels barris de Catalunya amb més necessitats socioeconòmiques i que tenen o han tingut en algun moment ajuts del “Pla de Barris” de desenvolupament socioeconòmic integral. “Treball als Barris” compta amb el finançament de l’Ajuntament de Barcelona, el Servei Català d’Ocupació de la Generalitat de Catalunya, el Ministeri de Treball i Seguretat Social i la Unió Europea.

 

Característiques dels web

Els webs tenen una estructura de cercador i en ells es troba cada establiment geolocalitzat al mapa i disposen d’una fitxa amb informació sobre els horaris, les dades de contacte i la descripció dels productes i serveis que ofereix. S’han desenvolupat en programari lliure.

Una de les novetats d’aquesta iniciativa és que aquests dos webs són els primers de la ciutat  que inclouen la totalitat del teixit comercial dels dos barris, és a dir, tant els que estan adscrits a associacions comercials com els que no ho estan. Així, el web corresponent al barri del Raval reuneix un total de 550 establiments, mentre que el de Sant Pere inclou uns 310.

Estan adreçats al veïnat, els treballadors i treballadores dels barris i la població visitant. Per això, els webs tenen un disseny adaptat a ordinador, però també per a tauletes i telèfons mòbils. A més, el seu contingut està disponible en tres idiomes: català, castellà i anglès.

Web per a la promoció del comerç del Raval

Web per a la promoció del comerç del Raval