El turisme de compres creix a Barcelona

El shopping és la principal activitat d’un de cada tres visitants de la ciutat

Barcelona guanya importància en el mapa internacional de les ciutats elegides per les compres. Així ho certifiquen diferents estudis i rànquings que consoliden el posicionament de la capital catalana com a primera destinació de compres a Europa. Cal afegir que també creix la despesa dels turistes per aquest concepte, fet que evidencia l’evolució positiva d’aquesta tendència.

Un de cada tres viatgers que visita la capital catalana situa les compres com la seva activitat principal, segons l’estudi Turisme de compres a Europa: Value retail, elaborat per l’escola de negocis Esade. Aquest percentatge és molt similar a ciutats referents en aquest camp, com Londres, París o Roma. Després de les compres, s’hi troba el transport (23 %), l’allotjament (21 %), els serveis de menjar i beguda (10 %) i l’oci i la cultura (8 %). També The Globe Shopper City, que classifica les ciutats en funció del seu atractiu com a destinació de compres, situa Barcelona en els primers llocs.

Un altre aspecte a destacar és que la despesa del turisme en compres també creix. L’Informe de Comerç 2013, que elabora la Direcció de Comerç i Consum de l’Ajuntament de Barcelona, senyala que la despesa per aquest concepte va arribar al 2013 a una mitjana del 27,12 %, xifra que representa un increment d’un 28,72 % respecte a l’any anterior. Les darreres dades disponibles ja situen en un 34 % les despeses turístiques en compres. En aquest mateix sentit, el Gremi d’Hotels de Barcelona indica que Barcelona és la tercera ciutat d’Europa en ingressos totals per turisme, darrera de Londres i París.

Shopping és la principal activitat d'un de cada tres visitants de la ciutat