Les associacions de comerciants com a promotores socioeconòmiques en el territori

Ja es pot consultar aquest nou estudi, encarregat per la Direcció de Comerç i Consum, que analitza els models europeus i les estratègies associatives de qualitat.

L’Ajuntament de Barcelona, a través de la Direcció de Comerç i Consum, ha encarregat l’elaboració d’un estudi sobre les associacions de comerciants i el seu paper com a promotores socioeconòmiques en el territori.

L’objectiu de l’informe, elaborat per l’empresa Empowerment Hub, és analitzar els nous models, valors, criteris, fórmules de gestió, sistemes de transparència i innovació, xarxes de relació, etc. que requereixen les associacions de comerciants de la ciutat de Barcelona per tal d’adaptar-se als nou models socioeconòmics i convertir-se en promotores de noves estratègies que potenciïn el seu rol actiu en el territori.

L’estudi ofereix una radiografia dels principals models socioeconòmics emergents a Europa en relació a la dinamització econòmica local. Els dos grans pols són Gran Bretanya i França, que agrupen la major part d’iniciatives i bones pràctiques.

De tota la recerca comparada arreu d’Europa destaquen alguns aspectes fonamentals per a l’impuls de les associacions de comerciants que serien la base de possibles estratègies de futur:

  • Protegir els valors clàssics
  • Potenciar la imatge i el concepte de les associacions comercials
  • Aconseguir centralitat
  • Col·laborar en la potenciació d’ecosistemes
  • Aposta interna de les associacions
  • Participar en xarxes de col·laboració locals, nacionals i internacionals